Skip to content

French Manicure & American Manicure

mei 30, 2010

We love it, Nagellak! ;] Ik draag het liefst elke dag wel nagellak en veel van jullie denk ik ook, dus ik vond dat het weer tijd werd voor een artikel over nagellak. Vandaag wil ik jullie uitleggen hoe je een perfecte French Manicure doet, met tips, advies etc. én hoe je een American Manicure doet! Dat is best bijzonder want die kent niet iedereen..

French Manicure:

Als het om trends gaat, is er een stijl die nooit voorbijgaat en dat is de Franse Manicure, oftwel, French Manicure. Je nagels zien er daarmee schoon, fris en gezond uit en ze passe bij iedere outfit.

How to do:

1. De klassieke French Manicure gebruikt twee lagen lichte nagellak. Kies natuurlijke tinten zonder extra glans of glitter. Je kiest eigelijk een ‘doorzichtige lak’.

2. De beste manier voor het aanbrengen van nagellak is in drie streken-  eentje van boven naar beneden in het midden van de nagel en een streek aan de beide zijkanten. Breng twee laagjes aan en laat beide laagjes lang genoeg drogen.

Tip:

– Ga niet blazen om ze droog te maken, dat veroorzaakt bubbels in de lak, en de lak ‘chipt’ sneller.

3. Nu is het tijd om de puntjes van je nagels met een witte nagellak te verven. Denk erom dat je niet te veel lak op het kwastje doet, want dan kan het er te snel vanaf druipen.

Tips:

– Wanneer je nagels lakken lastig vind, kun je de nagels spreiden, bij de handen kun je er een tissue tussen leggen, bij het lakken van teennagels kun je een teennagelspreider gebruiken.

– Leg je hand op een stevige ondergrond om hem stil te houden voor een perfecte finishing touch.

4. Als de witte puntjes van je nagels droog zijn, verf je er een kleurloze nagellak overheen. (De Topcoat). Dan blijven de kleuren goed zitten en kunnen er geen schilfertjes vanaf gaan.

Tips:

– Als je ongeduldig bent kun je de nagellak sneller laten drogen door er voorzichtig met een haardroger op de koude stand overheen te laten blazen. (Wel uitkijken dat er geen bubbels in de lak komen!) ;]

American Manicure:

Hoewel french Manicure de meest bekende is, bestaat er ook een American Manicure. Die verschilt qua opbrengen, verzorging en handige tips niet, alleen wel qua producten die je gebruikt.

Je vervangt de Licht Roze lak in een Beige lak. De topcoat blijft gewoon dezelfde, doorzichtig. En de puntjes lak je ook gewoon met een witte lak.

Er is dus eigelijk maar 1 lak veranderd, maar die doet het aanzicht wel laten veranderen!

French Manicure:

American Manicure

 deze foto heb ik van een andere site gehaald, omdat het heel lastig was een geschikte foto te vinden, helaas mist op deze foto wel de witte rand op het puntje van de nagel.

Maar het gaat uiteindelijk om het principe dat het aanzicht gelijk heel anders wordt.

Ik hoop dat jullie wat aan de manicures en de tips hebben. De volgende keer ga ik een artikel maken die gaa over hoe je je nagels mooi kunt laten goeien, hoe je nagels gezond houdt en hoe je ze moet verzorgen.

En een vraag aan jullie: Wat is jullie favoriete nagellak?

xxxx

6 reacties leave one →
  1. mei 30, 2010 11:40 am

    de lakjes van 2true zijn bij mij favoriet! :D

  2. mei 30, 2010 2:04 pm

    Leuke blog!
    En leuk artikel, ik ga binnenkort ook french manicure proberen, ik heb er nooit zoveel geduld voor, haha :P
    Kijk je ook eens op mijn blog?
    xxx

  3. mei 30, 2010 6:49 pm

    Dankje voor je comments!
    Supersuperleuk dat je m’n blog gaat volgen, ik de jouwe ook (=
    Die kortingsacties geldde tot vandaag, kom ik net achter :( Jammerr..
    xxx!

  4. mei 31, 2010 4:58 pm

    Leuk en superhandy!
    Ik zal het artikel strax sturen ;D
    Xx HippThingz♥

Geef een reactie

