Skip to content

Review: Catrice Soft Eye Shadow Quartet

juni 8, 2010

Vandaag een beauty review. Er zijn zoveel dingen die ik wil reviewen, zoals mijn Gosh lipstick, paris memories pallette en mijn MAC blusher. Maar ik heb gekozen voor something totally differents. Namelijk.. Catrice 4 pallette Soft Eye Shadow quartet in de kleur: 090 Chocolat Temptation.

Dit pallette bestaat dus uit 4 bruintinten. 2 kleuren zijn vrij donker, 2 kleuren vrij licht, die dus perfect als basis of highlighter kunnen worden gebruikt. Ik gebruik naast het pallette mijn Sephora oogschaduwkwast omdat die het allerfijnst werkt.

Deze foto is van de Catrice site, en in het echt is het pallette gewoon een stuk mooier. Bovendien is kleur twee van links niet zo geel als dat het lijkt.

About: Het 4 pallette bestaat dus uit 4 kleuren waarvan er 2 als highlighter/basis kunnen dienen en 2 als ‘de kleur’ voor op de arcadeboog.

Het product: De oogschaduw bestaat uit poeder. Helaas brokkelt de poeder heel snel uit elkaar in het setje, en lijkt het alsof alle poeder deeltjes ‘uit elkaar’ vliegen. Moelijk uit te leggen, maar compact is de poeder niet. Bij hoge kwaliteit van oogschaduw blijft de poeder ook mooi wanneer je er met een kwast of vinger overheen gaat. Hier is dat niet het geval, en dat is jammer.

De kleuren: de kleuren zijn Creme, Pastel en vooral Nude. Het is geen enorm opvallende kleur voor op je ogen, en dat maakt dit pallette zo ontzettend fijn.

How to use: er zijn zoveel verschillende manieren om de oogschaduw op te brengen. Je kan er bruine smokey eyes mee maken, door de donkerste kleur op het bewegend ooglid, in de ‘crease’ (deel boven de arcadeboog) de lichtere bruin, daar boven weer de 2e kleur en de allerlichtste kleur als highlighter tegen de wenkbrauw aan. (Zorg dan wel voor de basis oogschaduw, die je als eerste aan brengt, De 1e lichtste kleur uit het pallette. Natuurlijk kun je ook andere stijlen maken.

Super stay of weg ermee? De 2 donkerste kleuren blijven lang zitten, de 2 lichste kleuren zijn het snelst verdwenen dus die zul je regelmatig moeten bijwerken.

Een échte aanrader? Ja! Ik gebruik het pallette het liefst elke dag, en het heeft een plek in mijn handtas veroverd. Het is egenlijk een onmisbaar item uit mijn collectie.

Kosten? Goedkoop. I’m not sure, maar hij kost tussen de 2.75 en de 3.50 in. Sorry dat ik het niet precies meer weet, maar ik heb deze oogschaduw nog met de 50 % kortingsactie van kruidvat gekocht, dus de prijzen waren toen anders.

Eindcijfer: 7.5

Mijn eigen pallette:

Ik hoop dat jullie dit review leuk vonden. Dit is de eerste keer dat ik het op deze manier doe, want dat geeft een beter beeld van het product i.p.v een eigen mening, een foto and that’s it. Laat dus please een comment achter wat je ervan vindt, want dan weet ik of ik het zo de volgende keer ook moet doen.

xxx

7 reacties leave one →
  1. juni 8, 2010 3:00 pm

    Leuuuk!

  2. juni 8, 2010 6:25 pm

    leuke review ♥

  3. Justagirl permalink
    juni 9, 2010 5:39 am

    Daar dacht ik ook aan… :P
    Huh? Greese, is dat een nieuw deel?

    xD
    lol.

  4. lauwraa2201 permalink
    juli 6, 2010 3:17 pm

    Hej die heb ik ook! En is idd zeer fijn ;)

  5. september 28, 2010 8:08 am

    ik ga me dit paletje zeker aanschaffen!

Geef een reactie

