Skip to content

Op de Catwalk: Wenkbrauwen

augustus 18, 2010

Op de Catwalk wordt op álles gelet. Maar er is één item die vrij weinig aandacht krijgt, en toch heel belnagrijk is voor de expressie van je gezicht, het toont immers emotie: Wenkbrauwen!

Ik heb me verdiept in wat in en uit is, en welk merk, welke ‘wenkbrauwen’ gebruikt..

Tip voor een liftend, mooie effect:

– Voor een vermoeide oogopslag: Epileer je wenkbrauwen zo dat het hoogtepunt omloog loopt en dan kort afloopt.

– Epileer altijd álleen onder de wenkbrauw. Nooit daarboven.

Tips voor als je wenkbrauwpotlood gebruikt:

– Wanneer je vrij donkere wenkbrauwen van jezelf hebt, ga dan geen wenkbrauwpotlood gebruiken.

– Gebruik wenkbrauw potlood altijd heel licht. Een donkere lijn kan wel mooi recht en vol van kleur zijn, het is nep. Je kunt de lijn ook vervagen met een grote kwast.

Belangrijke tip:

Áls je je haar een keer gaat verven dan is het meest natuurlijke eigenlijk om je wenkbrauwen ook op die kleur aan te passen. Natuurlijk niet als je een mega felle kleur neemt, maar bijv. bruin, blond of zwart. Waarom? Omdat de kleur van je wenkbrauwen altijd de kleur van je originele haarkleur hebben.  Dus al beweerd die ene persoon nog zo hard dat ze écht blond is van zichzelf, zijn/haar wenkbrauwen vertellen de waarheid.

Wenkbrauwtrends op de catwalk:

Balenciaga neemt een héle nieuwe verfrissende uitdaging: Wenkbrauwn in blauwe tinten. Het kleurt heel leuk bij de outfit en voor op de Runway is het geweldig, maar in Real Life? Nee. Dat niet.

De modellen van Prada krijgen gewone volle borstelige wenkbrauwen. Ondanks het volle model wél in Shape.

De modellen van Givenchy vind ik ronduit afschuwelijk. De wenkbrauwen zijn helemaal weggeschoren! Dit model heeft nog een beetje haar maar voor de rest, nude. Het is heel emotieloos en de expressie in het gezicht is weg. Zonde!

Ik vind de wenkbrauwen van Angelina Jolie en Eva Longoria mooi. Maar toch denk ik dat het heel belangijk is, om je wenkbrauwen (behalve epileren) gewoon zo natuurlijk mogelijk te laten. Dat blijft het beste.

Wat doe jij om je wenkbrauwen mooi te houden?

x

2 reacties leave one →
  1. augustus 19, 2010 2:24 pm

    Ik houd ze natuurlijk en ik epileer ze heel soms. verder doe ik er niks mee!

    Een vriendin van mij wilde haar wenkbrauwen niet epileren maar scheren, met zo’n speciaal wenkbaruw scheerapparaatje (kan even niet op de naam komen xd)Ze was toen uitgeschoten en toen móést ze wel wenkbrauwpotlood gebruiken, maar je zag nogsteeds dat er een stukje van haar wenkbrauw miste. Achja, beter dan niets xd.

    Lots of Love <33

  2. augustus 24, 2010 8:38 am

    Toen ik klien was ben ik eens van zo’n overdekte glijbaan geweest en blijkbaar stook daar iets uit en ik ben daar met mijn wenkbrauw aan blijven haken en nu heb ik een stukje van mijn wenkbrauw :'(.
    Maar voor de rest heb ik wel mooie wenkbrauwen vind ik.
    Veel mensen vinden het wel mooi dat stukje van mijn wenkbrauw. Ze zegen dat dat mij een speciaale uitstraling geeft xD

Geef een reactie

